Dostęp do opcji 'Raport' jest możliwy pośrednio, z poziomu 'Szukaj' (raport dotyczy tylko wybranego podzbioru rekordów) oraz bezpośrednio poprzez wybranie pozycji 'Raport' z menu lub odpowiadającej jej ikonki w pasku narzędziowym. W drugim przypadku (wybór bezpośredni) przedmiotem raportu jest cała baza.

Okienko dialogowe 'Raport' składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, po lewej stronie okienka, pozwala na wybór pól rekordów, które mają być uwzględnione w raporcie. W tym fragmencie okienka wyróżnione są trzy pola: badania, technolog i dokument. W każdym z nich można wybierać odpowiednie pola do raportu, w sposób klasyczny dla sytemu Windows (korzystając z klawiszy klawiatury Ctrl, Shift i lewego przycisku myszki lub poprzez przytrzymanie lewego przycisku myszki i zaznaczenie zestawu pól). Wybrane zestawy pól należy zatwierdzić przyciskami Wybierz. Jeżeli chcemy wybrać wszytkie pola w danej grupie pól, na przykład 'badania', to zaznaczamy kontrolkę 'wszytkie' i potwierdzamy przyciskiem Wybierz.

Wybrane pola są umieszczane w sposób uporządkowany (zgodnie z zapisem rekordu bazy), w dużym okienku 'wybrane informacje', po prawej stronie okienka dialogowego 'Raport'. Jeżeli wybierzemy (zaznaczymy) dowolne pole w okienku 'wybrane informacje', wówczas baza w podglądzie i na wydrukach raportu, będzie sortowana. Kierunek sortowania zależeć będzie od wyboru 'sortuj według zaznaczonego pola' czyli rosnąco lub malejąco. 

Zestaw przycisków, w prawym dolnym rogu okienka, udostępnia kolejne funkcje. Przycisk Anuluj powoduje kasowanie wybranych pól, czyli przywraca stan początkowy okienka dialogowego 'Raport'.



Wybranie przycisku Podgląd wydruku uruchamia znane już okno podglądu. Przycisk ten może być uruchamiany wielokrotnie, do momentu aż jesteśmy gotowi do wydruku wyników lub zapisu ich do różnego typu plików. Przycisk Drukuj powoduje wydruk raportu na domyślnej lub wybranej drukarce, ewentualnie w nowszych systemach, przy braku drukarki, wydruk jet zapisywany w pliku typu *.xps', którego zawartość można później wydrukować na drukarce.



Przyciski TXT, CSV i HTML umożliwiają zapis wyników do plików o podanych rozszerzeniach (txt => plik tekstowy, csv => plik w formacie czytanym przez programy typu Excel, html => plik w postaci strony internetowej, obsługiwany przez przeglądarki internetowe. Przykładowy wydruk do pliku HTML pokazano poniżej.